PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN (Studi Kasus Pada Dimsum Berkah Magetan)
The Effect of Product Quality and Service Quality on Customers (Case Study on Dimsum Berkah Magetan)
Abstract
The purpose of this study was to determine the effect of Product Quality and Service Quality on Customer Satisfaction Dimsum Berkah This type of research is a quantitative research with correlation. The population in this study are consumers who are taken in a period of one month, namely in April. So that the total population is 519 people. The research sample taken is 15% of the total population. The sampling technique used is simple random sampling. Data collection techniques in this study used a questionnaire or questionnaire. The analysis technique used in this study uses a regression model with the help of SPSS. The results showed that partially there is an effect of product quality on customer satisfaction. Furthermore, partially there is an effect of service quality on satisfaction. Simultaneously, there is an effect of product quality and service quality on customer satisfaction.
Downloads
References
Andalusi, R. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Instrumen Penunjang Laboratorium (Studi kasus Pada PT Laborindo Sarana Jakarta). Jurnal Madani, 1(2), 305–322.
Arikunto, S. (2014). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. EKOMABIS: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. https://doi.org/10.37366/ekomabis.v1i01.2
Atmaja, J. (2018). Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Pada Bank BJB. Jurnal Administrasi Pembangunan, 2(1), 63–68. Diambil dari http://ejournal.unri.ac.id/index.php/JAP/article/view/1937
Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program IBM SPSS 23 (Edisi 8) Cetakan ke VIII. Semarang: Badan Penerbit.
Gofur, A. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan PT. Toi. Jurnal Riset Manajemen dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1), 37–44. https://doi.org/10.36226/jrmb.v4i1.240
Halin, H. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Semen Baturaja di Palembang pada PT Semen Baturaja (PERSERO) Tbk. Jurnal Ecoment Global, 3(2), 79. https://doi.org/10.35908/jeg.v3i2.477
Kotler, P. (2009). Manajemen Pemasaran. jakarta: PT Prenhallindo.
Kotler, P., & Amstrong, G. (2016). Prinsip-prinsip Pemasaran. Edii13. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2014). Managemen Pemasaran Jilid I Edisi 13. Jakarta: Erlangga.
Lestari, N. P., & DS, A. H. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi Kasus pada Al-Zena Skin Care Pati Cabang Winong). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 6(4), 11–20.
Lubis, O. S. W. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Roti Ganda dengan Bread One. Universitas Sumatera Utara, Medan.
Maramis, F. S., Sepang, J. L., & Soegoto, A. S. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen pada PT. Air Manado. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 6(3), 1658–1667. https://doi.org/10.35794/emba.v6i3.20411
Maulana, A. S. (2016). Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Ekonomi, 7(2), 113–125. https://doi.org/10.52160/ejmm.v2i5.157
Pahlawan, M. R., Nurlia, N., Laba, A. R., Pakki, E., & Hardiyono, H. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Peningkatan Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan Perusahaan Daerah Air Minum (PDAM) Kota Makassar. Journal of Applied Business Administration, 3(2), 228–244. https://doi.org/10.30871/jaba.v3i2.1560
Sholeha, L., Djaja, S., & Widodo, J. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan di Ahass Sumber Jaya Maha Sakti Kecamatan Rogojampi Kabupaten Banyuwangi. JURNAL PENDIDIKAN EKONOMI: Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, Ilmu Ekonomi dan Ilmu Sosial, 12(1), 15. https://doi.org/10.19184/jpe.v12i1.6465
Siregar, N., & Hakim, F. (2017). Pengaruh Pencitraan, Kualitas Produk dan Harga terhadap Loyalitas Pelanggan pada Rumah Makan Kampoeng Deli Medan. Jurnal Manajemen Tools, 8(2), 87–96.
Tulenan, R. A., Sondakh, J. J., & Pinatik, S. (2017). Pengaruh Kesadaran Wajib Pajak, Kualitas Pelayanan Fiskus Dan Sanksi Pajak Terhadap Kepatuhan Wajib Pajak Orang Pribadi Di Kpp Pratama Bitung. Going Concern : Jurnal Riset Akuntansi, 12(2), 296–303. https://doi.org/10.32400/gc.12.2.17682.2017
Copyright (c) 2023 Jurnal Cita Ekonomika
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.